Urios logo

Blijf op de hoogte van nieuwe versies, schrijf u in voor onze nieuwsbrief

Nieuwe lay-out tabbladen - nieuwe mogelijkheden

De werking van de verschillende tabbladen in Urios is versneld. Hierdoor werkt Urios een stuk stabieler en zullen vooral gebruikers van een Urios Cloud Database minder verbindings­meldingen meer te zien krijgen bij het verversen van bijv. het tabblad Activiteiten. De tabbladen zien er in de nieuwe versie iets anders uit en er zijn meer mogelijkheden die u wellicht kent uit de Windows Verkenner.

  • In deze nieuwe lay-out is het mogelijk om de breedte van de kolommen aan te passen. Dit kan door de rechterkantlijn van de kolomtitel vast te pakken met de muis en naar rechts te slepen. Als er kolommen buiten het scherm terechtkomen verschijnt er een scrollbalk aan de onderkant van het scherm.
  • De kolommen kunt u ook van plaats wisselen door op de kolomtitel te klikken, ingeklikt te houden en te slepen tot de gewenste positie achter een andere kolom.
  • Het was in Urios al mogelijk om met de shift-toets of via slepen meerdere regels onder elkaar te selecteren. Nu is het ook mogelijk om met de ctrl-toets willekeurige regels tegelijk te selecteren.
plaatje

Adresseringsvorm voor bedrijfsadressen met of zonder T.a.v. contactpersoon

Via Instellingen wijzigen > Declaraties > Opmaak is het nu ook mogelijk om een adresseringsvorm voor bedrijfsadressen vast te leggen. Kies voor alleen de bedrijfsnaam, bedrijfsnaam met contactpersoon, of met T.a.v. contactpersoon. plaatje

Dossiers & Relaties

Invoerscherm nieuwe relatie verbeterd bij e-factuur

Alleen voor Urios Plus of voor Urios Standaard met de module Elektronisch factureren

Op het invoerscherm nieuwe relatie (of via nieuw dossier) is iets meer ruimte gecreëerd op het tabblad “Btw en facturatie” zodat u bij het invullen van e-factureren en het e-mailadres niet meer eerst naar beneden hoeft te scrollen. Zie hieronder het oude en nieuwe invoerscherm:
plaatje plaatje

Documentenbeheer

Knop “Bladeren” opent in de Verkenner de bovenliggende map i.p.v. de laatst gebruikte map

Alleen voor Urios Plus of voor Urios Standaard met de module Documenten genereren & beheren

Als u een nieuw document maakt vanuit Urios staat standaard de dossiermap of een submap geselecteerd als opslaglocatie. Wilt u dit document in een andere map opslaan klikt u op Bladeren. Hierbij wordt niet meer een willekeurige map geopend, maar de bovenliggende map. plaatje

Ook bij het handmatig kiezen van een dossiermap op het tabblad documenten bij Dossier bewerken wordt de bovenliggende map geopend in de Verkenner: plaatje

Kleine wijzigingen of verbeteringen:

  • In het “Activiteiten invoeren”-scherm is iets meer ruimte gecreëerd om ook langere bedrijfsnamen te kunnen tonen. Ook wordt bij een relatie met meerdere contactpersonen hier een contactpersoon getoond.
  • Op het tabblad Agenda wordt in deze nieuwe versie bij het afronden van een agenda-item direct gevraagd of u de bestede tijd wilt schrijven en wordt het “Activiteiten invoeren”-scherm geopend.
  • Op het tabblad Declaraties zijn onder de dataselectie “Soort” twee nieuwe dataselecties toegevoegd.
    • Honorarium op Vaste prijs
    • Met vaste prijs component
  • Op veler verzoek is het aan-vink-vakje “Alle openstaande declaraties tonen” terug bij het maken van Herinneringen.
  • Bij het e-mailen van een creditfactuur kon het gebeuren dat bij het verwijderen van de iDEAL-knop ook de tekst in de e-mail wegviel. Deze tekst blijft voortaan altijd in de begeleidende e-mail staan.
  • De afsluitende tekst komt automatisch te vervallen op een factuur waar na verrekening met derdengeld een “Door u te ontvangen” bedrag staat.
  • De depotberekening bij een verrekening met een voorschot toonde altijd de tekst “incl. btw”. Deze tekst wordt nu niet meer getoond indien het een voorschot zonder btw betreft.
  • Voor de import van betalingen uit SnelStart is het nieuwe formaat toegevoegd.
  • Het inlezen van betalingen uit Exact Online is verbeterd.
  • Bij de Yuki export en koppeling worden de inleidende en afsluitende zin nu ook bij eerste factuurregel vermeld.