5/5

5/5 sterren op Google

Zoek
Sluit dit zoekvak.

Verschotten administreren en declareren

Voorkom dat bedragen die u voorschiet uit beeld verdwijnen

Een gedegen verschottenadministratie draagt bij aan een gezonde liquiditeit van uw kantoor en vormt daarom een belangrijk onderdeel van uw administratie. Verschotten voert u in Urios net zo gemakkelijk in als tijdregels. Ingevoerde verschotten worden vervolgens overzichtelijk getoond op het daarvoor bestemde tabblad.

Op dossierniveau

Administreer verschotten op dossierniveau met een vrij invoerveld voor de omschrijving.

Met of zonder btw

Vrij in te voeren btw. Kies uit onbelast, hoog, laag of een afwijkend percentage.

Declareer afzonderlijk

Kies of u de verschotten direct in rekening brengt of tegelijk met het honorarium.

Verschotten declareren

Wanneer u zelf een nota ontvangt voor gemaakte kosten en moet doorbelasten aan uw cliënt, voert u dit verschot gemakkelijk in Urios in. Deze ingevoerde verschotten kunt u separaat of tegelijk met het honorarium in rekening brengen. Standaard worden openstaande verschotten automatisch in rekening gebracht wanneer u een honorarium- of eigen bijdrage-nota voor de betreffende cliënt opmaakt, tenzij u dit doorbelasten handmatig uitzet. U kunt per verschot het betreffende btw-tarief kiezen.

Indien u liever de verschotten direct wilt doorberekenen aan uw cliënt, en niet wilt wachten tot een nieuwe declaratie, heeft u ook de optie om een declaratie te maken waarop alleen de openstaande verschotten staan. Deze verschottendeclaratie verstuurt u vervolgens, net zo gemakkelijk als iedere andere nota, per post of per e-mail. Door gemaakte kosten direct door te belasten aan uw cliënt, loopt u zelf minder financieel risico.

Verschotten invoeren Urios

In korte tijd de mogelijkheden van Urios ontdekken?
Vraag een vrijblijvende demo aan.

Rapportages met verschotten

Als ondernemer is het essentieel om goed inzicht te hebben in de omzet van uw kantoor.

Met de module Managementrapporten draait u eenvoudig de gewenste rapporten uit. In deze rapporten wordt omzet uit verschotten in een afzonderlijke kolom weergegeven. Rapporten waarin verschotten worden meegenomen:

  • Faillissementen: Onderhanden werk
  • Omzet: Omzet en omzetbelasting
  • Omzet: Omzet over datumgrens
  • Omzet: Een relatie

Dankzij deze rapporten ziet u snel hoe uw kantoor er financieel voorstaat.